HABERLER
Kayıt No: Hastanın Soyadı:
Kayıt Yaptırılan Şube:
Doğrulama Metni:
Anne Kızlık Soyadı:
(İlk İki Harf)
ÇAY VE KAHVE, KALP VE DAMAR HASTALIKLARINDAN KORUYOR MU?

Çay ve kahve tüketiminin kardiyovasküler morbidite ve mortalite üzerindeki etkileri incelendiğinde; bu içeceklerin ortalama seviyede alımının koroner kalp hastalığı riskini azalttığı, felç riskini çok az etkilediği ve diğer tüm organik sebeplere bağlı ölümlere etkilerinin olmadığı sonuçlarına ulaşıldı.

Dr. J. Margot De Koning Gans (Utrecht Üniversite Hastanesi / Hollanda) ve arkadaşlarının, ileriye dönük olarak, 35 binden fazla katılımcı üzerinde yaptıkları araştırmanın sonuçları, Arteriosklerozis, Trombozis ve Vasküler Biyoloji dergisinin 18 Haziran 2010 sayısında yayımlandı. Ortak yayıncı Dr. Yvonne T van der Schouw (Üniversite Hastanesi), kardiyovasküler hastalıklar ve kahve arasındaki bağlantıyı şu şekilde açıklıyor: “Günde 2-4 kupa kahve içmenin, güçlü bir koruyucu etkisi olduğunu gördük. Günlük 3 -6 kupa çay tüketen kişilerde, her ne kadar vaka sayısı az da olsa, riskin %50 oranında azaldığını; 6 kupadan fazla çay içen kişilerde ise, ters bir oranla, riskin daha da azaldığı sonucuna vardık.”

Bulguların, sadece Hollanda’da kullanılan filtre kahve ve Hollanda halkının %80’inin kullandığı siyah çay için geçerli olduğunu belirten Dr. Schouw, daha önce kahve veya çay kullanmayan kişilerin, riski azalttığı için bu ürünleri almaya başlamalarından endişe ediyor. “Çünkü, bizim çalıştığımız ürünler, sadece bu iki içecek tipi ile sınırlı.” diyor.

Kahve ve Çay Tüketimi ile Felç Arasında İlişki Yok

Hollanda’lı araştırıcılar, 37.514 katılımcıyı 13 yıl boyunca izlediler ve kardiyovasküler hastalık (KVH) morbilite ve mortalitesi açısından değerlendirdiler. Kalp damar hastalıkları açısından en düşük orana (0.79; p=0.01), günde 2.1 - 3 kupa kahve içen kişilerde rastlandı. Çay için ise benzer bir oran, günde 6 kupa veya daha fazla çay içenlerde görüldü (0.64; p=0.02). Kahve ve çay tüketimi ile felç arasında bir ilişkiye rastlanmadı.

Araştırıcılar; günlük 3.1 – 6 kupa çay tüketiminin, kardiyovasküler hastalıklara bağlı ölümleri önemli derecede düşürdüğünü (0.55; p=0.03), kahvenin de riski azalttığını ancak bu azalmanın çayda olduğu kadar dikkat çekici oranda olmadığını söylüyorlar.

Bu etkilerin mekanizmalarını araştıran bilim insanları, kahvenin kardiyovasküler hastalıklara sebep olabilecek pek çok aktif bileşik içerdiğini, öte yandan, içerdiği çok sayıdaki antioksidan bileşiğin de hastalık riskini azalttığını ifade ediyorlar. Çayın, flavinoid adı verilen bir tip antioksidanı içerdiğini, ancak etki mekanizmasını henüz netleştiremediklerini de sözlerine ekliyorlar. Araştırmacılar; çalışmaları sırasında katılımcılardan bir kaçının, kardiyovasküler hastalıklara veya felce bağlı sebeplerden öldüğünü, ölüm sebepleri ile inceledikleri konu hakkında yorum yapamadıklarını söylüyorlar. Bu durumun, çalışmalarını sınırlandırdığını vurguluyorlar.

Çay ve Kahve ile KVH Riski Arasındaki İlişkinin Kuvvetli Delilleri:

Araştırmacılar, yapılan çalışmanın, kahve tüketimi ile KVH morbiditesi arasındaki ilişkiyi ve KVH’ların önlenmesindeki mütevazi faydalarını gösterdiğini söylüyorlar. Daha önce yapılan araştırmaların; çay tüketimi arttıkça KVH riskinin azaldığı sonucunu verdiğini, ancak incelenen kişilerin hipertansiyonu olan veya postmenapozda bulunan hastalar olduğunu ifade ediyorlar. Tartışma bölümünde de; “İleriye dönük yapılan ve oldukça kapsamlı olan bu çalışma ile çay tüketiminin KVH mortalitesini azalttığı sonucuna vardık. Kahve ve çay tüketiminin KVH riskini azalttığı konusunda kuvvetli deliller bulduk, ancak felç ve diğer organik sebeplere bağlı ölümleri azaltmaları yönünde anlamlı bir sonuç elde edemedik.” diye açıklama yaparak konuyu tartışmaya açıyorlar.

Tüm sorularınız için; Soru ve Öneri Formunu Doldurunuz; form için lütfen tıklayınız...
Düzen Laboratuvarlar Grubu Fotoğraf Albümü
E-Mail Adresiniz:
| İnsan Kaynakları | Bültenler | Bize Ulaşın | Copyright © 2010 - Düzen Laboratuvarlar Grubu   Bizi Takip Edin